Goddag og farvel

Ved aflevering og afhentning af jeres barn, er det vigtigt, at I kontakter personalet så vi i fællesskab kan skabe de bedste overgange. Når I afleverer Jeres barn om morgenen, er det vigtigt, at I sørger for at få sagt farvel til barnet. De fleste børn holder af, at der er et lille ritual omkring afskeden. Når ritualet er overstået, er barnet klar til at gå i gang med legen og er nu indstillet på, at far og /eller mor er gået. Nogle børn vil helst vinke farvel med en voksen, andre vil helst vinke alene.

Forældredeltagelse
Børnenes forældre er altid meget velkomne til at deltage i Humlebiens dagligdag. Specielt når børnene starter i institutionen, kan det føles trygt, når far eller mor er med de første dage - men skulle I på et senere tidspunkt have en fridag, som I har lyst til at tilbringe sammen med jeres barn i Humlebien, er I velkomne til det. Hvis jeres arbejdsplads egner sig til det, vil vi gerne besøge jer dér sammen med en lille gruppe børn.

Forældremøder
Vi afholder fast to forældremøder om året. Et om foråret april/maj, hvor vi har møde i alle grupperne, og et om efteråret i oktober, hvor der også er valg til forældrebestyrelsen (se i øvrigt afsnittet om bestyrelse). Derudover kan der være forældremøder med aktuelle emner eller med en foredragsholder udefra. Hvis I har forslag til sådanne møder, er I velkomne til at henvende jer til bestyrelsen eller ledelsen.