Indretning og æstetik

Humlebien skaber udvikling for både store og små mennesker.
Humlebien er bl.a. kendt for sin æstetiske indretning og kreative processer. Vi tager udgangspunkt i et citat af Louis Malaguzzi fra Reggio Emilia, som siger at et barn har 100 måder at udtrykke sig på men fratages de 99. Vores vision er at bevare og fremelske flest mulige udtryksformer hos det enkelte barn gennem den tid vi har dem i vores hænder.
Humlebien er omringet af en stor og spændende legeplads med gode muligheder for at tilgå små naturkroge.

I al indretning inde og ude prøver vi at tage udgangspunkt i et princip som kaldes ”rum i rummet”. Det betyder at opdelingen af rummet er så tydelig, at børnene ikke er i tvivl om, hvad de kan lave på arealet. F.eks. angiver gulvtæpper altid et afgrænset areal i forbindelse med klodser og konstruktionsleg. Vi stiller også reoler ud fra væggen, således at de fungerer som rumdelere. Denne form for indretning skaber ro og mulighed for fordybelse og børnene er ikke afhængige af, at de voksne sætter dem i gang med at lege eller lave en aktivitet.