Pædagogisk læreplan

Humlebiens læreplan er bygget op således, at du som læser kan klikke dig ind på netop det emne, du søger viden om. Vi har ikke en forventning om, at du læser læreplanen fra ende til anden. Vi vil dog anbefale, at du læser indledningen og det fælles pædagogiske grundlag. Disse to kapitler vil give dig et godt indblik, i hvem vi er, og hvorledes vi arbejder med det fælles
pædagogiske grundlag. God læselyst.

"Det at være barn har værdi i sig selv". Denne sætning gentages igen og igen i arbejdet med og omkring de styrkede læreplaner i dagtilbud. De tider hvor institutioner blev betragtet som selvstyrende strategiske enheder er slut. Nu arbejder alle dagtilbud i Danmark ud fra fælles kvalitetsmål, der måler på effekten for barnet. Børn i Gentofte kommune er med skabere af eget liv og af nutidens og fremtidens fællesskaber. De bliver parate til et godt unge- og voksenliv, fordi de motiveres, inspireres og udfordres til toppen af deres individuelle potentialer.

I denne læreplan beskriver vi, hvordan vi i arbejder med pædagogisk kvalitet i Humlebien. Vi arbejder med et højkvalitets dagtilbud, hvor samarbejdet mellem forældre og det pædagogisk personale sikre barnet de bedste vilkår for at udvikle sig i forhold til læring, trivsel, udvikling og dannelse.

Humlebiens læreplan 2021

Shape Created with Sketch.